Alanya
09.05.2014 - 21:50

Alanya İtfaiyesi yeniden yapılandırıldı

Büyükşehir Yasasının hayata geçmesinin ardından Antalya Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı’na bağlanan Alanya İtfaiyesi de yeni yapılanmaya girdi.

Daha önce Alanya Belediye Başkanlığına bağlı olarak hizmet veren ve yangın söndürme ve kurtarma işlemi dışında, yolları sula, taşan lağımlara su basarak temizleme, su taşımacılığı, afiş asma gibi işlere önemli vakit harcıyordu. Yasa ile birlikte ise artık sadece asli görevi olan söndürme ve kurtarma hizmeti vermekte yükümlü. İlçe genelinde 32 araç ve 96 personelle mücadele edilecek.
 
YANGINLARA 5 İSTASYONDA MÜDAHALE EDİLECEK
Büyükşehir yasası sonrası beldelerin kapanmasının ardından itfaiye personel ve araçlarını da bünyesine katan Alanya İtfaiyesinde Müdürlüğü görenin Mehmet Oral sürdürürken personel 24 saat sürekli çalışıp 48 saat istirahat edebilecek. 3 vardiyaya göre merkezde 44 personel ve 12 araçla hizmet verilmekte. Merkezden tüm Alanya’ya zamandı müdahale zor olacağı için Oral’ın yaptığı planlama İtfaiye Daire Başkanlığınca kabul edilmesiyle birlikte doğuda Demirtaş ve Mahmutlar, batıda Payallar ve Okurcalar mahallelerine 20 itfaiye aracı ve 52 personel hizmet veriyor. İtfaiye Daire Başkanlığı’na Alanyalı olan Ahmet Kısa’nın getirilmesinin ardından Alanya’ya teçhizat konusunda takviye yapılabileceği umudunu arttırdı.
İLK MÜDAHALE ARACI BAŞARIYI ARTTIRIR
Özellikle dar sokaklar yüksek rakımlı yerleşim alanlarına ağır tonajlı araçla çıkmakta yaşanan zorluğun aşılması için Orman ve Su İşleri Bakanlığınca son yıllarda yangınlarda müdahaleyi hızlandırmak için araç parkına dahil etmeye başladığı off-road özelliği ile yokuş ve engebeli arazilerde rahat ilerleyen 4x4 pick-up türü arazi aracı takviyesi yapılması Alanya itfaiyesi için önemli beklentiler arasında.
Öteyandan bütünşehir yasasının ardından eskiden Alanya Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü yazan tabelada değiştirilerek Alanya Belediyesi kısmının çıkartılması bekleniyor.
 
Orjinal Habere Git